TÁJÉKOZTATÓ ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSRŐL

TÁJÉKOZTATÓ ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSRŐL  

 

 

Tisztelt Adózók!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy Baj Község Önkormányzata az elektronikus ügyintézés és bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (továbbiakban: Eüsztv.) rendelkezéseivel összhangban a természetes és jogi személyek, egyéb szervezetek számára biztosítja az ügyek elektronikus úton való intézésének lehetőségét. Természetes személyek (kivéve az egyéni vállalkozókat) számára az elektronikus ügyintézés nem kötelező. 

 

Az elektronikus ügyintézés részletszabályait a 451/2016. (XII.19.) számú kormányrendelet tartalmazza.

 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az Eüszt.  1. § 23. pontja szerinti gazdálkodó szervezetnek minősülő adózó (ide tartozik az egyéni vállalkozó is) az Eüsztv. 9. § (1) bek. a) pont aa) alpontja alapján elektronikus úton köteles kapcsolatot tartani az önkormányzati adóhatósággal, ezért papír alapon nem áll módunkban ügyindító dokumentumot befogadni. (Amennyiben az Adózó helyett elektronikus úton képviselő jár el, úgy meghatalmazás benyújtása szükséges.) 

 

Az e-ügyintézésre kötelezett szervezetektől papír alapon érkező beadványok nem alkalmasak a kívánt eljárások megindítására! 

 

Ezek alapján a 2018. adóévtől kezdve adózási dokumentumaikat (egyenlegértesítők, határozatok) már csak elektronikus úton kézbesítjük a gazdálkodó szervezeteknek, valamint az önkormányzati adóhatósághoz elektronikus úton kötelesek benyújtani – többek között – önadózásos adónemben a bejelentkezést, változás-bejelentést és adóbevallást, kivetéses adónemben az adatbejelentést, mindkét adózási mód esetén a jogorvoslati, adómérséklési, fizetési könnyítés iránti és adóigazolás kiállítására irányuló kérelmet. 

 

Az elektronikus ügyintézés előfeltétele, hogy a természetes személynek (egyéni vállalkozók is) KÜNY tárhellyel, (korábbi nevén ügyfélkapu) jogi személyeknek, egyéb szervezeteknek cégkapu regisztrációval kell rendelkezniük. Az előzetes regisztrációról a https://ugyfelkapu.gov.hu illetve a https://cegkapu.gov.hu oldalakon tájékozódhat. 

 

Az Önkormányzati Hivatali Portál (továbbiakban: Portál)  az önkormányzati ASP rendszerben az elektronikus önkormányzati ügyintézés helyszíne: (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap)

Az ügyintézés megkezdéséhez válasszon önkormányzatot! A település mezőbe Baj beírása után „Lekérdez” gombot kell nyomni, majd „Baj Község Önkormányzatát” kell kiválasztani. A Portál szolgáltatások közül az „Ügyindítás”  menübe lépve válassza ki az eljárás módját. (Saját nevemben / Meghatalmazottként, képviselőként) 

Az „Ágazat” és az „Ügytípus” beállítása valamint a „Lekérdez” gomb használata után megjelennek az online felületen kitölthető űrlapok. Belépéshez szükséges a Központi Azonosítási Ügynökön (továbbiakban: KAÜ) keresztüli azonosítás. 

A Portál egyes szolgáltatásai, így különösen az ügyindítás (elektronikus űrlap beküldése, ügykövetés, adóegyenleg lekérdezés) regisztrációhoz kötöttek. Az azonosított felhasználó első belépés alkalmával megismerheti, és elfogadja az Általános Szolgáltatási Feltételeket. A regisztráció után a személyes adatokat a rendszer a beazonosítás miatt automatikusan kitölti, már csak az Önre vonatkozó új adatokat kell kitöltenie.

Ellenőrzés után a kitöltött űrlap lementhető pdf. vagy xml. formátumban ill. beküldhető az Önkormányzathoz.

Az e-papír szolgáltatás a https://epapir.gov.hu weboldalon érhető el. Az e-papír kitöltése során a következők szerint járjon el: 

A bejelentkezést követően (KÜNY tárhellyel), új levél írására van lehetősége. Amennyiben jogi személy, vagy egyéb szervezet nevében kíván beadványt benyújtani az e-papír felületen a „cégkapuból küldve szeretnék e-papírt benyújtani” lehetőséget, a négyzetbe tett jelzéssel szükséges kiválasztani. Természetes személyek (egyéni vállalkozások) esetében erre nincs szükség. 

 Ezt követően a címzett rovatban a Baj Község Önkormányzatát, majd témacsoportként az Önkormányzati igazgatás lehetőséget, végül az ügytípusnál az Adóügyek ügytípust szükséges kiválasztani. Ezt követően a hivatkozási szám mező tölthető ki amennyiben hivatalunktól érkező iratra (annak iktatószámára) kíván hivatkozni. A levél tárgya és a levél szövege adat mezők kötetlen formában, szabadon tölthetők ki. A kitöltött űrlaphoz melléklet(ek) csatolható(k). A melléklet lehet kötelezően csatolandó, vagy kötetlen formában elkészített. Az ügyintézés során kötelezően alkalmazandó nyomtatványok (építmény, telekadó adatbejelentés, átvezetési és kiutalási kérelem, adatlap méltányossági kérelemhez stb) a www.baj.hu honlapon a Ügyintézés/Adóügyek/Nyomtatványok menüben érhetők el.  

Melléklet csatolása után az e-papír beküldésre kész, annak beküldésével az irat Önkormányzatunkhoz érkezik. Az elektronikusan beérkezett beadványra az ügyintéző az Ön által használt elektronikus tárhelyre (KÜNY, Cégkapu) küldi meg válaszát, ezért kérjük rendszeresen ellenőrizze annak tartalmát. 

 

Kérjük Önöket, hogy a kötelező elektronikus ügyintézés igénybevételéhez szükséges ügyfélkapu/cégkapu regisztrációról minél előbb gondoskodjanak, valamint kérjük, hogy az elektronikusan érkező dokumentumaikat rendszeresen ellenőrizzék, és időben gondoskodjanak a dokumentumok megfelelő átvételéről. Ez utóbbi azért is nagyon fontos, mert több érintett adózó esetében is előfordult, hogy az ügyfélkapun/cégkapun keresztül általunk küldött dokumentumokat nem vették át, így az kézbesítetlen maradt! 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a tárhelyre küldött üzeneteink esetében a letöltéshez, illetve letöltés hiányában a meghiúsulási igazoláshoz kapcsolódnak a különféle joghatások, (pl fellebbezési határidő) illetve döntéseink 30 nap után automatikusan törlődnek a tárhelyről, ezért szükség esetén javasoljuk a küldemények tartós tárba történő áthelyezését!  

 

Tájékoztatjuk továbbá önöket, hogy az Eüsztv. 14. § (8) bekezdése alapján „ha az önkormányzati adóhatóság észleli, hogy az Eüsztv. szerinti gazdálkodó szervezet cégkapuval, vagy – az EVNY-ben szereplő egyéni vállalkozó esetén – KÜNY tárhellyel nem rendelkezik, akkor ezt a tényt köteles a cégbíróság, illetve az egyéni vállalkozók nyilvántartását vezető hatóságnak bejelenteni.

 

Köszönjük együttműködésüket!

 

Baj Község Önkormányzata


Eseménynaptár
<< November >>
H K Sze Cs P Szo V
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930 12
Események